Regulamin sklepu internetowego Go Herbs
Rozumiemy, że regulaminy nie są najprzyjemniejszą lekturą, dlatego aby ułatwić Ci jego odbiór poniższej garść naszym zdaniem najważniejszych kwestii.
✓ Sklep internetowy jest własnością Go Herbs sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu.
✓ W razie jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości dotyczących regulaminu lub zakupów w naszym sklepie internetowym, możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@goherbs.pl] (wszystkie formy kontaktu z nami znajdziesz w pkt I ust. 4 poniżej).
✓ Kupującemu będącemu Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, który zawarł umowę sprzedaży za pośrednictwem sklepu internetowego przysługuje prawo do odstąpienia od tej umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru, a w przypadku umowy sprzedaży obejmującej wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – początek terminu jest liczony od otrzymania ostatniego towaru, partii lub części.
✓ Pamiętaj, że istnieją wyjątki kiedy prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość ww. zakreślonym terminie nie przysługuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, m.in. nie przysługuje w odniesieniu do umowy: (a) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, a także (b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
✓ W przypadku, gdy dostarczony towar będzie w jakikolwiek sposób niezgodny z umową (np. okaże się niekompletny), przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest udzielana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
✓ W razie pojawienia się problemów z Twoim kontem w sklepie internetowym, również przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację jest udzielana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
✓ W celu umożliwienia Ci korzystania z naszego sklepu internetowego, w tym założenia i prowadzenia konta oraz składania i realizowania zamówień, przetwarzamy Twoje dane osobowe. Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdziesz w Polityce prywatności:
Poniżej cała treść regulaminu sklepu internetowego. Jeśli wolisz zapoznać się z treścią regulaminu w trybie offline na swoim urządzeniu - pobierz treść regulaminu w formacie pdf pod linkiem: http://goherbs.pl/regulamin
SPIS TREŚCI
- Postanowienia ogólne.
- Słowniczek.
- Wymagania techniczne i ogólne zasady korzystania ze Sklepu.
- Usługi elektroniczne.
- Zasady tworzenia Konta.
- Zasady zawierania Umowy Sprzedaży.
- Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
- Reklamacja z tytułu Umowy Sprzedaży (niezgodność Towaru z umową).
- Dostawa.
- Płatności.
- Rezerwacja.
- Dane osobowe.
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Postanowienia końcowe.
--------------------------------------------------------------
- Postanowienia ogólne.
- Niniejszy regulamin („Regulamin”) określa zasady i warunki działania i korzystania ze sklepu internetowego Go Herbs działającego pod adresem www.goherbs.pl („Sklep”) oraz zasady i warunki dokonywania zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Regulamin w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 ze zm., dalej jako “UŚUDE”).
- Sklep jest prowadzony przez Go Herbs sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Blacharska 11, 61-006 Poznań, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000975978, której dokumentacja spółki jest przechowywana w VIII Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego Sądu Rejonowego Poznań - Nowe Miasto I Wilda w Poznaniu, NIP 7792540128, o kapitale zakładowym wynoszącym 10 000,00 zł (“Sprzedawca”/”Usługodawca”).
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy:
- za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: kontakt@goherbs.pl
- pocztą tradycyjną, na adres korespondencyjny ul. Blacharska 11, 61-006 Poznań
- telefonicznie pod nr tel. +48 600 974 623
Sprzedawca umożliwia także kontakt poprzez Formularz Kontaktowy oraz Livechat dostępne na stronie Sklepu, a także profile społecznościowe Sprzedawcy na Facebooku [•], na Instagramie [•], na LinkedIn [•]. Sprzedawca odpowiada na wysłane zapytania w dni robocze w godzinach od [•] do [•].
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi w szczególności sprzedaż Towarów m.in. w postaci suplementów diety oraz zdrowej żywności. Ponadto, w ramach działalności Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu świadczone są następujące bezpłatne usługi elektroniczne: Prezentacja Towarów; Formularz Zamówienia, Konto; Opinie; Rezerwacja; Formularz Kontaktowy; Livechat; Newsletter, a także Blog z możliwością komentowania postów.
- Informujemy, że suplementy diety sprzedawane za pośrednictwem Sklepu nie są produktami leczniczymi. Nie mają one właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia. Zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1448 ze zm.) suplementy diety to środek spożywczy, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety, będący skoncentrowanym źródłem witamin lub składników mineralnych lub innych substancji wykazujących na efekt odżywczy lub inny fizjologiczny, pojedynczych lub złożonych (art. 3 ust. 3 pkt 39 ww. ustawy).
- Przed skorzystaniem ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności.
- Słowniczek.
- Konsument - osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, które w ramach tej działalności i na jej potrzeby dokonują ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu czynności prawnej bezpośrednio związanej z tą działalnością.
- Koszyk - element oprogramowania Sklepu, umożliwiający przegląd wybranych przez Klienta Towarów do zakupu, a także umożliwiający weryfikację i modyfikację danych Zamówienia, w szczególności dot. ilości i ceny sprzedaży Towarów.
- Klient - każdy użytkownik Sklepu, w tym Kupujący.
- Kupujący - Konsument, Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość.
- Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron tej umowy, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Ustawa o prawach konsumenta - ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawwach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287 ze zm, dalej jako “Ustawa o prawach konsumenta”).
- Umowa Sprzedaży - umowa zawierana za pośrednictwem Sklepu, tj. na odległość pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na zasadach określonych w Regulaminie, przez którą Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Kupującego własność Towaru i wydać mu ten Towar, a Kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedawcy cenę.
- Usługa Elektroniczna - usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klienta drogą elektroniczną, tj. za pośrednictwem Sklepu, wymienione w pkt. I ust. 5 Regulaminu.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, uzewnętrznione przez niego za pośrednictwem Formularza Zamówienia w sposób umożliwiający identyfikację Kupującego, Towarów stanowiących przedmiot Umowy Sprzedaży, sposobu i kosztów dostawy, metody płatności oraz ceny sprzedaży.
- Towar - produkt będący rzeczą ruchomą w rozumieniu prawa cywilnego, zaprezentowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, który może zostać w Sklepie zakupiony albo zarezerwowany celem zakupu osobistego w jednym ze sklepów stacjonarnych Sprzedawcy.
- Newsletter - treść cyfrowa dostarczana w sposób ciągły, polegająca na nieodpłatnym przesyłaniu treści handlowych, promocyjnych i edukacyjnych przez Sprzedawcę, na zasadach określonych w Regulaminie Lead Magnet - https://goherbs.pl/regulamin-newsletter.
- Lead Magnet - Treści cyfrowe (w tym Newsletter) dostarczane w zamian za podanie danych osobowych na podstawie Umowy o dostarczenie Lead Magnet, zawieranej i realizowanej na zasadach określonych w Regulaminie Lead Magnet (link podany w definicji powyżej).
- Wymagania techniczne i ogólne zasady korzystania ze Sklepu
- Do prawidłowego i pełnego korzystania przez Klientów ze Sklepu niezbędne są:
- komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet;
- posiadanie jednej ze standardowych przeglądarek internetowych w aktualnej wersji, takich jak: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript;
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (jednak do samego przeglądania asortymentu Sklepu, Opinii oraz Bloga Klient nie potrzebuje konta e-mail);
- zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768;
- ponadto, w celu złożenia i realizacji Zamówienia oraz dokonania Rezerwacji konieczne jest posiadanie przez Klienta numeru telefonu.
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami oraz niniejszym Regulaminem, mając w szczególności na uwadze poszanowanie dóbr osobistych zarówno Sprzedawcy jak i osób trzecich oraz praw autorskich i praw własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Obowiązuje zakaz dostarczania przez Klientów za pośrednictwem Sklepu treści o charakterze bezprawnym.
- Wszystkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do nazwy Sklepu, domeny internetowej, strony Sklepu, w tym teksty, grafiki, logotypy zamieszczone w Sklepie, Blogu, Formularzu Zamówienia, Newsletterze są własnością Sprzedawcy bądź zostały użyte przez Sprzedawcę za zgodą uprawnionych osób trzecich i objęte są ochroną prawa autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Korzystanie z zamieszczonych w Sklepie treści dozwolone jest w ramach własnego użytku osobistego zgodnie z przepisami prawa autorskiego. W pozostałym zakresie, zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz tekstów zamieszczonych w Sklepie, w tym ich udostępnianie w Internecie bez pisemnej zgody Sprzedawcy pod rygorem nieważności lub innej osoby trzeciej, posiadającej do nich prawa.
- Treści zawarte Sklepie, w tym w Blogu mają charakter jedynie informacyjny. Informacje podane na stronie Sklepu nie są opisami medycznymi. Z opublikowanych informacji w Sklepie nie należy korzystać do diagnozowania, leczenia lub zapobiegania jakiejkolwiek chorobie.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, Sprzedawca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie poprzez stosowanie protokołu SSL.
- Sprzedawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 5 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem poniesienia szkody na skutek zagrożeń występujących w Internecie, a w szczególności włamania do systemu informatycznego Klienta, przejęcia haseł lub innych danych przez osoby trzecie, zainfekowania systemu informatycznego Klienta wirusami lub innym szkodliwym oprogramowaniem. W celu zminimalizowania ww. zagrożenia Sprzedawca rekomenduje korzystanie przez Klientów z programów antywirusowych lub środków chroniących prywatność Internecie.
- Usługi elektroniczne
- Prezentacja Towarów (“Prezentacja Towarów”) to bezpłatna usługa elektroniczna za pośrednictwem, której Sprzedawca przedstawia asortyment Sklepu. Prezentowane Towary są nowe i oryginalne. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zaprzestać korzystać z ww. usługi elektronicznej poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej ze stroną Sklepu.
- Usługa Formularza Zamówienia (“Formularz Zamówienia”) to usługa elektroniczna dostępna za pośrednictwem Sklepu za pomocą, której Klient składa Zamówienie, zgodnie z procedurą przewidzianą w punkcie VI Regulaminu, co w konsekwencji ma doprowadzić do dokonania zakupu Towarów. Usługa świadczona jest nieodpłatnie i ma charakter jednorazowy. Usługa ulega zakończeniu bezpośrednio po złożeniu Zamówienia.
- Usługa Formularza Kontaktowego (“Formularz Kontaktowy”) to bezpłatna usługa elektroniczna, polegająca na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie Sklepu wiadomości do Sprzedawcy. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy.
- Usługa Konta (“Konto”) to bezpłatna usługa elektroniczna, która polega na udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach strony Sklepu, za pomocą którego Klient może w szczególności przechowywać swoje dane osobowe, w tym teleadresowe w celu realizowania przyszłych zakupów w Sklepie, aktualizować te dane, dokonywać Zamówień, śledzić postęp ich realizacji, a także zyskać dostęp do historii Zamówień. Zasady dokonania rejestracji oraz rezygnacji z usługi zostały szczegółowo opisane w pkt. V Regulaminu.
- Usługa Livechat (“Livechat”) bezpłatna usługa elektroniczna polegająca na umożliwieniu Klientom prowadzenia czatu z pracownikami Sprzedawcy odpowiedzialnymi za bieżącą obsługę Klientów poprzez zadanie pytania w okienku pop-up Livechatu. Sprzedawca może odmówić odpowiedzi na zadane pytanie, bez podawania przyczyny, w szczególności w wypadku pytań niezwiązanych z działalnością Sklepu, sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami lub niniejszym Regulaminem. Rezygnacja z powyższej usługi możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Sprzedawcy w ten sposób. Okienko Livechatu jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, jednak w przypadku braku dostępnych konsultantów lub, gdy pytanie zadawane jest poza dniami roboczymi w godzinach od [•] do [•], Klient zostanie poproszony o pozostawienie wiadomości, celem udzielenia mu odpowiedzi w godzinach o których mowa w pkt. I ust. 4 Regulaminu.
- Usługa elektroniczna Newslettera daje Klientom możliwość zapisania się przez nich do Newslettera Sprzedawcy poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola na stronie Sklepu. Jest ona świadczona nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie linku anulującego subskrybcję w treści otrzymywanych wiadomości e-mail.
- Usługa Rezerwacji (“Rezerwacja”) jest to bezpłatna usługa elektroniczna umożliwiająca Klientowi złożenia oświadczenia woli rezerwacji wybranego Towaru za pośrednictwem Sklepu zgodnie z procedurą przewidzianą w pkt XI Regulaminu, zmierzającego bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży w wybranym przez Klienta sklepie stacjonarnym.
- Usługa Bloga z możliwością komentowania postów (“Blog”) to bezpłatna usługa elektroniczna w postaci internetowego bloga dostępnego w Sklepie. Korzystanie z Bloga możliwe jest po przejściu w odpowiednią zakładkę na stronie Sklepu. Blog jest dostępny dla wszystkich odwiedzających Sklep bez potrzeby podawania jakichkolwiek danych czy rejestracji Konta. W ramach Bloga Sprzedawca publikuje artykuły związane z profilem działalności Sprzedawcy i asortymentem Sklepu. Sprzedawca umożliwia dodawanie komentarzy pod wpisami na Blogu. Komentarze Klientów wyrażają ich własną opinię i nie stanowią opinii Sprzedawcy. Niedozwolone jest zamieszczanie komentarzy sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami lub niniejszym Regulaminem oraz zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Klientów, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy. Sprzedawca ma prawo do moderacji lub usunięcia komentarzy naruszających ww. zasady. Klient według własnego wyboru może publikować komentarze pod pseudonimem albo pod imieniem lub nazwiskiem. Komentarz pojawi się pod danym postem blogowym w momencie jego zaakceptowania przez Sprzedawcę. Klient w każdej chwili i bez podania przyczyny może zaprzestać korzystać z Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej z zakładką Bloga.
- Usługa elektroniczna Opinii (“Opinie”) polega na umożliwieniu Klientom, którzy zakupili dany Towar, publikacji indywidualnych wypowiedzi, w szczególności na temat tych Towarów na zasadach opisanych w pkt. XII Regulaminu. Rezygnacja z usługi Opinii jest możliwa w każdej chwili i polega na zaprzestaniu dodawania opinii przez Klienta.
- Usługi Elektroniczne świadczone są przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
- Zachowanie zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczanie danej usługi nie wymaga instalowania przez Klienta ich aktualizacji.
- Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu odbywały się na najwyższym poziomie, co nie wyklucza jednak możliwości czasowego wstrzymania dostępności Sklepu w szczególności w przypadkach konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu, modernizacji lub rozbudowy Sklepu.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w dostawie Usług Elektronicznych, w tym z uwagi na przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Reklamacje dotyczące Usług Elektronicznych można zgłaszać m.in. pisemnie, drogą mailową bądź za pośrednictwem Formularza Kontaktowego. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I ust. 4 Regulaminu. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji oraz rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej ze świadczonymi przez Sprzedawcę usługami. Kryteria oceny zgodności Usług Elektronicznych z umową o dostarczenie tej usługi są określone w art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta. Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni.
- Zasady tworzenia Konta.
- W celu utworzenia Konta, Klient obowiązany jest dokonać rejestracji. Rejestracja nie jest jednak niezbędna do złożenia Zamówienia ani do dokonania Rezerwacji.
- Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na stronie Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz zapoznanie się z treścią Polityki prywatności, a także podanie danych osobowych w formularzu rejestracji oznaczonych jako obowiązkowe, tj. Imię i nazwisko, ulica, miejscowość oraz kod pocztowy, adres e-mail, telefon oraz ustawienie hasła.
- Hasło powinno składać się z co najmniej: jednej wielkiej litery, jednej małej litery, jednej cyfry oraz jednego znaku specjalnego. Minimalna długość hasła to 8 znaków. Ustawionego hasła nie wolno ujawniać osobom trzecim. W przypadku podejrzenia wejścia w posiadanie hasła przez osobe trzecią Klient powinien niezwłocznie podjąć próbę zresetowania hasła oraz poinformować o zaistniałej sytuacji Sprzedawcę.
- Potwierdzenie rejestracji Konta poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej Klienta jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Klientem a Sprzedawcą umowy o dostarczenie usługi Konta.
- Uzyskanie dostępu do panelu Konta Klienta jest możliwe po uzupełnieniu w zakładce logowania na stronie Sklepu łącznie: loginu, którym jest adres poczty elektronicznej Klienta oraz aktualnego hasła ustawionego przez Klienta.
- Usługa Konta realizowana jest przez czas nieoznaczony. Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny usunąć swoje Konto poprzez skorzystanie z opcji usuń konto dostępnej w panelu Konta. Ponadto, na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie usługi Konta bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od ww. umowy można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy (pkt. I ust. 4 Regulaminu). Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu jednego z oświadczeń, o którym mowa niniejszym ustępie.
- Niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczanie Konta, Sprzedawca tworzy Konto na podstawie danych podanych przez Klienta w procesie rejestracji.
- W przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do Konta niezwłocznie po zawarciu umowy o dostarczanie usługi Konta, Klient wzywa Sprzedawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do usługi Konta. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w pkt. I ust. 4 Regulaminu. W przypadku, gdy Sprzedawca nie udzieli Klientowi dostępu do usługi Konta niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Klient może odstąpić od umowy o dostarczenie usługi Konta.
- Niezależnie od postanowień ust. 9 powyżej, w przypadku braku udzielenia Klientowi dostępu do usługi Konta, Klient może odstąpić od umowy o dostarczanie usługi Konta bez wcześniejszego wzywania Sprzedawcy do udzielenia dostępu do Konta, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z okoliczności, o której mowa art. 43 (j) ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku zapomnienia bądź utraty hasła do Konta, Klient powinien skorzystać z funkcjonalności zresetowania hasła. Zmiana hasła następuje na wniosek Klienta - właściciela Konta, po potwierdzeniu jego tożsamości, co następuje za pomocą wiadomości e-mail wysłanej na adres e-mail Klienta.
- W przypadku korzystania przez Klienta z Konta w sposób sprzeczny z zasadami, o których mowa w pkt III ust. 2 Regulaminu, Sprzedawca może wypowiedzieć Klientowi umowę o dostarczanie usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie, o którym mowa następuje poprzez złożenie Klientowi przez Sprzedawcę oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej. Sprzedawca usuwa Konto niezwłocznie po otrzymaniu przez Klienta ww. oświadczenia.
- Usunięcie Konta w przypadkach, o których mowa w niniejszym punkcie ust. 7 oraz ust. 12 powyżej nie wpływa na realizację Umów Sprzedaży oraz Umów Rezerwacji zawartych pomiędzy Klientem a Sprzedawcą przed datą usunięcia Konta.
- Zasady zawierania Umowy Sprzedaży.
- Prezentacja Towarów, opisy, ceny, reklamy oraz wszelkie inne informacje zawarte na stronie Sklepu dotyczące asortymentu Sprzedawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie skierowane do Klientów do składania ofert zawarcia Umowy Sprzedaży albo Umowy Rezerwacji.
- Zamówienia Klienci składają przy użyciu Formularza Zamówienia.
- Zamówienia złożone w dni robocze po godz. [•], w soboty i niedziele oraz święta zgodnie z polskim kalendarzem, będą realizowane następnego dnia roboczego.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga posiadania Konta. Składanie Zamówień na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami punktu IV Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta, tj. w trybie gościa.
- W celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży:
- Klient dokonuje wyboru Towaru, znajdującego się w sprzedaży w chwili dokonywania zakupu, tj. oznaczonego jako “Produkt dostępny”, zgodnie z jego opisem i ceną oraz określając jego ilość;
- Klient kompletuje Zamówienie korzystając z Koszyka i podejmując kolejne czynności techniczne zmierzające do złożenia Zamówienia w oparciu o wyświetlane mu komunikaty oraz informacje dostępne w Sklepie;
- jeżeli Klient posiada aktywny kod rabatowy może go podać w procesie zakupowym w miejscu do tego wyznaczonym;
- jeśli Klient kupuje dany Towar w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, w Formularzu Zamówienia powinny znaleźć się dane firmy Klienta, tj. nazwa, adres oraz NIP działalności;
- po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać informacje dotyczące: przedmiotu Zamówienia, jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych Towarów, metody płatności oraz wybranej formy dostawy;
- Klient potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna w celu zawarcia Umowy Sprzedaży;
- kliknięcie przez Klienta przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oferty zakupu wybranego Towaru.
- W celu uniknięcia wątpliwości, złożenie Zamówienia przez Klienta - nawet, jeżeli zostało od razu opłacone - jest równoznaczne ze złożeniem Sprzedawcy oferty zakupu określonego Towaru. Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą dopiero w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 9 poniżej.
- Klient może dokonać zmian w Zamówieniu lub je anulować do momentu potwierdzenie złożenia Zamówienia przez Sprzedawcę w sposób, o którym mowa w ust. 8 poniżej.
- Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma zostać dostarczony zamówiony Towar. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu, Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego Towaru.
- Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza złożenie Zamówienia przez Klienta i przyjęcie go do realizacji poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia wraz z nadanym numerem Zamówienia oraz linkiem pod którym Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w formacie pdf. Ww. wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem.
- W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży. Jeżeli Zamówienie, o którym mowa zostało wcześniej opłacone przez Kupującego, Sprzedawca niezwłocznie zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Czas realizacji Zamówienia (skompletowanie Zamówienia oraz przygotowanie go do wysyłki) jest wskazywany na stronie Sklepu (każdorazowo w opisie Towaru) i jest liczony w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży do momentu nadania wysyłki do Klienta ;
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznej (płatność z góry) – od dnia zaksięgowania wpłaty w pełnej wysokości na rachunku bankowym Sprzedawcy do momentu nadania wysyłki do Klienta.
- Czas realizacji Zamówienia może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. W przypadku, gdy realizacja Zamówienia nie jest możliwa w czasie podanym podczas składania Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi o tym Klienta oraz wskaże nowy, przybliżony termin realizacji Zamówienia. Jeżeli nowy termin nie zostanie zaakceptowany przez Klienta – może on odstąpić od umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
- Sprzedawca ma ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji za pośrednictwem Sklepu, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie Sklepu.
- Informacja o prawie do odstąpienia od Umowy Sprzedaży
- Postanowienia niniejszego punktu VII Regulaminu dotyczą wyłącznie Kupujących Konsumentów oraz Kupujących Przedsiębiorców na prawach Konsumentów.
- Kupujący może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 2 rozpoczyna się od dostarczenia Towaru Kupującemu lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik. W przypadku Umowy Sprzedaży, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Kupujący może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od tej umowy. Oświadczenie może być wysłane m. in. za pomocą poczty tradycyjnej lub drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Dane kontaktowe Sprzedawcy znajdują się pkt I ust. 4 Regulaminu. Oświadczenie można złożyć także na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Kupującego drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu na podany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Skutki odstąpienia od Umowy Sprzedaży:
- umowę, od której odstąpiono uważa się za niezawartą;
- Sprzedawca zwraca Kupującemu niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowanego przez Sprzedawcę;
- zwrot płatności jest dokonywany przez Sprzedawcę przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Kupującego z żadnymi kosztami;
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Kupujący powinien odesłać Towar na adres Sprzedawcy podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, także koszty zwrotu Towaru, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Kupujący odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Kupującemu w przypadkach, o których mowa w art. 38 ust. 1 Ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. w odniesieniu do Umów Sprzedaży, w których:
- przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia (art. 38 ust. 1 pkt 4 Ustawy o prawach konsumenta);
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (art. 38 ust. 1 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta).
- Reklamacja z tytułu Umowy Sprzedaży (niezgodność Towaru z umową)
- Sprzedawca dostarcza Towary zgodne z Umową Sprzedaży. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi względem Kupujących będących Przedsiębiorcami zostaje wyłączona.
- Postanowienia niniejszego punktu od ustępu 2 dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta oraz dotyczą niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży.
- Jeśli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z Umową Sprzedaży na postawie przepisów rozdziału 5a Ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność Towaru z Umową Sprzedaży istniejącą w chwili jego dostarczenia Kupującemu i ujawnioną w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia jest dłuższy. Kryteria oceny zgodności Towaru z Umową Sprzedaży są określone w art. 43b ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku ujawnienia niezgodności, Kupującemu przysługują uprawnienia wskazane w art. 43d i n. Ustawy o prawach konsumenta. Realizacja uprawnień Kupującego wskazanych w zdaniu poprzedzającym następuje zgodnie z przepisami Ustawy o prawach konsumenta oraz z postanowieniami niniejszego punktu Regulaminu.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć reklamację zawierającą żądanie naprawy lub wymiany Towaru.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.
- Reklamacje z tytułu niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży można zgłaszać w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I ust. 4 Regulaminu. Sprzedawca udostępnia na stronach Sklepu przykładowy wzór formularza reklamacyjnego, z którego Klient może skorzystać.
- W reklamacji Klient powinien podać, w szczególności swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, numer Zamówienia, datę dostarczenia Towaru, oraz opis ujawnionej niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży oraz wskazanie czego Klient się domaga, tj. czy żąda naprawy czy wymiany Towaru.
- Reklamacje będą rozpatrywane przez Sprzedawcę w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedzi Sprzedawca udziela tą samą drogą, w której Klient wniósł reklamację, chyba że Klient wyraził zgodę na kontakt drogą mailową podając jednocześnie swój adres e-mail do kontaktu w sprawie.
- Po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udziela Kupującemu odpowiedzi na reklamację, w której:
- uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin realizacji żądania Kupującego;
- uznaje reklamację oraz informuje Kupującego o skorzystaniu przez Sprzedawcę z uprawnienia, o którym mowa ust. 7 powyżej;
- odmawia doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży z przyczyn wskazanych w ust. 8 powyżej;
- odrzuca reklamację jako bezzasadną.
- W przypadkach wskazanych w ust. 12 pkt 1-2 powyżej, Sprzedawca na własny koszt doprowadza Towar do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Klient go nabył. Planowany termin doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży Sprzedawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację.
- Kupujący udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Kupującego Towar na swój koszt.
- Kupujący nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 8 powyżej;
- Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 13 powyżej oraz art. 43d ust. 4-6 Ustawy o prawach konsumenta;
- brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży;
- brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d, tj. żądania od Sprzedawcy doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej, Klient może złożyć w dowolnej formie na dane kontaktowe Sprzedawcy podane wyżej w pkt I ust. 4 Regulaminu.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 16 powyżej powinno zawierać imię i nazwisko Klienta; adres do korespondencji; datę dostarczenia Towaru, oraz opis ujawnionej niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży, wskazanie przyczyny złożenia ww. oświadczenia (pkt VII ust. 16 Regulaminu), a także oświadczenie Kupującego o obniżeniu ceny Towaru albo o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową. Sprzedawca zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
- Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.
- W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Klient niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy. Odesłanie Towaru powinno nastąpić na adres korespondencyjny podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu.
- Sprzedawca zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Dostawa
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej za pomocą dostawców wskazanych na stronie Sklepu. Czas dostawy liczony jest od momentu nadania Zamówienia do wysyłki.
- Szczegółowe informacje o dostępnych dostawcach, kosztach Dostawy oraz przybliżonych terminach jej realizacji przez poszczególnych dostawców znajdują się na stronie Sklepu w zakładce “Dostawa”, a także informacje te wyświetlane są Klientowi w toku składania Zamówienia.
- Zamówienia, których wartość po uwzględnieniu rabatów czy zniżek wynosi co najmniej 250 zł realizowana będzie na koszt Sprzedawcy za pomocą wskazanego przez Sprzedawcę dostawcy. Jeśli Klient nie chce skorzystać z tego dostawcy, co do którego koszty Dostawy zostaną przerzucone na Sprzedawcę w przypadku, o którym mowa w zdaniu pierwszym, może wybrać inny dostępny sposób Dostawy, przy czym wówczas Klient ponosi koszty tej Dostawy.
- Zakupione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem wybranego przez niego dostawcy na adres wskazany w Formularzu Zamówienia.
- W przypadku wybrania sposobu Dostawy - InPost Paczkomaty 24/7, adresem Dostawy jest punkt wybranego przez Klienta paczkomatu w momencie składania Zamówienia.
- W dniu wysłania Towaru przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Kupującego informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
- Zakupiony Towar powinien dotrzeć do Kupującego w nienaruszonym stanie. Kupujący obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Kupujący ma prawo żądać od pracownika dostawcy spisania właściwego protokołu, a także Kupujący powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Płatności
- Podane ceny Towarów są wyrażone w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT w obowiązującej stawce). Ceny Towarów nie zawierają kosztów Dostawy.
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Towar oraz koszt Dostawy.
- Dostępne sposoby płatności w Sklepie to:
- przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy;
- przelewem przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;
- płatnością BLIK przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;
- płatność kartą płatniczą przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;;
- płatność za pobraniem.
- Szczegółowe informacje o dostępnych sposobach płatności są wyświetlane Klientowi w toku składania Zamówienia.
- Klient, który przy składaniu Zamówienia wybrał płatność przelewem tradycyjnym, powinien uiścić cenę sprzedaży oraz koszt Dostawy w ciągu 3 dni roboczych od otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęcia go do realizacji, o której mowa w pkt. VI ust. 8 Regulaminu. Jeżeli Klient nie dokona płatności ww. zakreślonym terminie, Sprzedawca wezwie Klienta do dokonania płatności. W przypadku nieuiszczenia całości wpłaty w terminie wskazanym w wezwaniu, Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie, informując o tym Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta dołącza do przesyłki paragon albo fakturę VAT. Na każde Zamówienie wystawiana jest faktura VAT. Faktura VAT jest dostarczana Kupującemu drogą elektroniczną na adres e-mail Kupującego wskazany w procesie składania Zamówienia. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie (udostępnianie) faktur w formie elektronicznej. Wskazanie przez Klienta danych do wystawienia faktury VAT w postaci numeru NIP oraz firmy działalności gospodarczej oznacza wyrażenie woli zawarcia Umowy Sprzedaży jako Przedsiębiorca albo Przedsiębiorca na prawach Konsumenta.
- Rezerwacja
- Przez sklep stacjonarny Sprzedawcy (“Sklep Stacjonarny”) rozumie się punkt sprzedażowy, w którym Klient może osobiście nabyć Towary. Lista tych sklepów dostępna jest na stronie Sklepu.
- W celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Rezerwacji, Klient w procesie zakupowym opisanym w pkt VI ust. 5 Regulaminu w zakładce “Sposób dostawy” wybiera opcję “Rezerwacja w sklepie stacjonarnym” wybierając jednocześnie, w którym Sklepie Stacjonarnym chce zarezerwować dany Towar i zawrzeć ze Sprzedawcą umowę sprzedaży tego Towaru.
- Po dokonaniu Rezerwacji, Sprzedawca niezwłocznie przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jej złożenia poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Rezerwacji wraz z nadanym numerem Rezerwacji oraz plikiem elektronicznym zawierającym niniejszy Regulamin, w tej wiadomości Klient zostanie również poinformowany o godzinach w jakich może dokonać zakupu w wybranym przez siebie Sklepie Stacjonarnym, a także terminie w jakim może dokonać tego zakupu. Ww. wiadomość e-mail stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Rezerwacji pomiędzy Sprzedawcą, a Klientem.
- Umowę Rezerwacji uważa się za zawartą w momencie otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 3 powyżej. Sama Rezerwacja nie wiąże się z obowiązkiem zapłaty jakiejkolwiek kwoty przez Klienta.
- W przypadku braku możliwości realizacji Rezerwacji, Sprzedawca niezwłocznie zawiadamia o tym Klienta za pomocą wiadomości przesłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie dochodzi do zawarcia Umowy Rezerwacji.
- W przypadku Rezerwacji, umowa sprzedaży zarezerwowanego Towaru zostaje zawarta dopiero w wybranym przez Klienta Sklepie Stacjonarnym po tym jak Klient osobiście lub osoba przez niego upoważniona stawi się w wybranym Sklepie Stacjonarnym, poda obsłudze tego sklepu numer Rezerwacji, obejrzy Towar i dokona płatności. W takim przypadku Konsumentom ani Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta prawo odstąpienia z art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta nie przysługuje, ponieważ umowa sprzedaży zostaje zawarta fizycznie w lokalu przedsiębiorstwa.
- Do czasu zawarcia ww. umowy sprzedaży, Klient może w każdej chwili i bez podania przyczyny zrezygnować z dokonanej przez Niego Rezerwacji kontaktując się ze Sprzedawcą m.in. na podany w pkt. I ust. 4 Regulaminu adres e-mail Sprzedawcy lub za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
- Rezerwacja Towaru zostaje zawarta na czas określony 10 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy Rezerwacji. Po tym terminie w wypadku niezawarcia umowy sprzedaży zarezerwowanego Towaru, Rezerwacja traci ważność.
- Opinie
- Sprzedawca oświadcza, że wszystkie Opinie o Towarach, Sklepie lub Sprzedawcy ujawnione za pośrednictwem Sklepu pochodzą wyłącznie od Klientów, którzy zakupili Towar w Sklepie. Sprzedawca pozyskuje Opinie poprzez wysyłanie zapytań do Kupujących z prośbą o wystawienie Opinii na temat zakupionego Towaru. Wystawienie opinii jest dobrowolne.
- Z prośbą o wystawienie Opinii Sprzedawca zwraca się drogą e-mail. W tym celu Sprzedawca współpracuje z dostawcą TrustMate S.A. z siedzibą we Wrocławiu, który udostępnia narzędzie umożliwiające zapraszanie Kupujących do wystawiania Opinii i opiniowania. Kupujący jeśli chce wystawić Opinię powinien postępować według instrukcji wyświetlanej mu w treści ww. wiadomości e-mail.
- Zamieszczanie Opinii jest możliwe w każdym czasie po dokonaniu zakupu za pośrednictwem Sklepu.
- Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny. Zakazane jest używanie wulgaryzmów, a także niedozwolone jest zamieszczanie Opinii sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, dobrymi obyczajami lub niniejszym Regulaminem oraz zawierających informacje, które są nieprawdziwe lub mogą wprowadzić w błąd innych Klientów, a także zawierające treści reklamowe lub promujące bezpośrednio albo pośrednio inne serwisy.
- Ponadto, zakazane jest zamieszczanie Opinii:
- bez uprzedniego skorzystania ze Sklepu w postaci dokonania zakupu Towaru za jego pośrednictwem;
- przez opłaconych użytkowników, w celu sztucznego podwyższenia oceny Towaru.
- Sprzedawca może w każdej chwili dokonywać weryfikacji, czy zamieszczone opinie są zgodne Regulaminem, w szczególności, czy pochodzą od Kupujących, którzy rzeczywiście nabyli Towar. Oprócz tego, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości Kupującego dotyczących zamieszczonych Opinii, Klient może zgłosić Sprzedawcy Opinię do weryfikacji. Po otrzymaniu zgłoszenia od Kupującego Sprzedawca podejmie działania, odpowiednie do posiadanych możliwości, które będą miały na celu weryfikację zamieszczonej Opinii.
- Gdy Opinia jest sprzeczna z wymaganiami niniejszego Regulaminu Sprzedawca może nie zgodzić się na jej opublikowanie lub może ją usunąć.
- Dane osobowe
Informacje o przetwarzaniu przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: www.goherbs.pl/polityka-prywatności;
- Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
- Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Konsument może skorzystać z platformy ODR, aby rozwiązać swój problem bezpośrednio ze Sprzedawcą. Platforma ODR powiadomi Sprzedawcę o wniosku Konsumenta. Jeżeli Sprzedawca wyrazi chęć rozmowy, będzie można za pomocą Platformy wymieniać wiadomości, wysyłać załączniki, takie jak zdjęcia produktu oraz zaplanować spotkanie online. Strony będą miały maksymalnie 90 dni na osiągnięcia porozumienia. Mogą one w każdej chwili odstąpić od rozmów bezpośrednich.
- Konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą:
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem a Sprzedawcą w trybie mediacji (umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony) lub koncyliacji (przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu);
- uprawniony jest do zwrócenia się do stałego sądu polubownego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej, właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej Sprzedawcy, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej ze Sprzedawcą umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy oraz informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
- Postanowienia końcowe
- Prawem mającym zastosowanie do Regulaminu oraz wskazanych w nim umów jest prawo polskie.
- Umowy za pośrednictwem Sklepu są zawierane w języku polskim.
- Do rozpatrzenia ewentualnych sporów wynikających z umów, o których mowa w niniejszym Regulaminie właściwy będzie polski sąd powszechny ze względu na siedzibę Sprzedawcy. Postanowienie powyższe nie ma zastosowania wobec Konsumentów oraz Przedsiębiorców na prawach Konsumenta, w przypadku których spory zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.
- Regulamin może zostać zmieniony z ważnych powodów, przez które rozumie się:
- zmiana przepisów prawa;
- dostosowanie treści Regulaminu do orzeczeń organów władzy państwowej lub europejskiej;
- aktualizacja danych identyfikujących Sprzedawcę, w tym danych rejestrowych lub teleadresowych;
- zmiany sposobów płatności i dostaw;
- zmiana zakresu, sposobów lub warunków świadczenia przez Sprzedawcę usług elektronicznych w postaci wprowadzenia nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu, w tym zmiany technologiczne oraz techniczne;
- zmiany biznesowe;
- konieczność zmian redakcyjnych takich jak sprostowanie omyłek pisarskich, niejasności lub błędów;
- przeciwdziałanie nadużyciom.
- Sprzedawca informuje Klientów o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez umieszczenie nowego brzmienia regulaminu na stronie Sklepu oraz odpowiedniej informacji o zmianie, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Klientów posiadających aktywne Konta w Sklepie.
- W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o wprowadzonych zmianach, a Klient nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- Do Umów Sprzedaży oraz Umów Rezerwacji zawartych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, zastosowanie ma ówcześnie obowiązujący regulamin.
- Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od 16.10.2023.